پلتفرم بومی و کاملاً اختصاصی با قابلیت های منحصر به فرد
- سرویس پنل کاربری (User Panel Service)
- سامانه جامع ارسال و مدیریت زیر مجموعه ها (شعب)
- ورود اطلاعات حجیم
- سرویس ارسال انبوه شهری (City Bulk)
- سرویس ارسال باشگاه مشتریان (CRM Bulk)
- سرویس گزارش گیری (Reporting Service)
- امنیت (Security)
- توافقنامه سطح خدمات (Service Level Agreement)
- مدیریت ترافیک چند مسیری (Multi-path Traffic Management)
- مدیریت صف ارسال (Queue Management)
- تضمین کیفیت (Quality Assurance)
- شماره نامعتبر (Invalid Number)
- ساختارهای اتصال نرم افزاری (API Structures)
- تحلیل و پایش اطلاعات مشتریان (Customers Data Analyzing and Monitoring)
- سیستم هوش تجاری (Business Intelligence)
- سیستم حسابداری و صدور صورتحساب (Billing and Accounting)
- سامانه ثبت شکایات (Complaints Registration System)
برای مدیریت فرایند ارسال و دریافت پیام کوتاه نیاز به یک سرویس با امکانات اجرایی مورد نیاز وجود دارد. این نوع کاربری می تواند بدون در نظر گرفتن نوع و دسترسی برای کلیه کاربرهای سیستم اعم از سرپرستی و شعبه یکسان بوده و به سرعت و کیفیت خدمت رسانی کمک شایانی نماید. بخشی از امکانات پنل به شرح زیر است:

- امکان ثبت سفارش ارسال تا سقف 2 میلیون پیام کوتاه در هر بسته سفارش ارسال
- ثبت سفارش زمان دار جهت تنظیم ارسال در آینده، بدون محدودیت در ثبت سفارش و زمان مورد نظر ارسال
- ارسال نظیر به نظیر با دسترسی آسان و قابلیت ثبت یک میلیون رکورد در هر بار بارگذاری فایل
- مشاهده پیام های دریافتی و امکان تعریف اکشن بر روی آن؛ به صورت پاسخگوی خودکار، منشی پیامک، مسابقه و نظر سنجی
- ثبت اطلاعات در دفتر تلفن یا گروه های مشخص، بدون محدودیت در حجم اطلاعات ثبتی
- تنوع بالای گزارش گیری در مدل های مختلف، متناسب با نیاز فروشگاه های زنجیره ای
- مدیریت سفارشات ارسال با قابلیت حذف سفارش قبل از رسیدن زمان ارسال یا توقف ارسال در حین ارسال یک بسته سفارشی
- امکان ارسال مجدد به یک بسته ارسال یا یک وضعیت خاص از یک بسته ارسال؛ بدون محدودیت در زمان ارسال قبلی
- امکان تعریف لیست سیاه بر روی فایل یا گروه خاص به صورت کلی یا مربوط به یک وعده ارسال خاص
یک پورتال جامع سرویس پیام کوتاه که شامل پنل ارسال و دریافت پیام کوتاه و انبوهی از امکانات مدیریتی و نظارتی با قابلیت ساخت سرپرست و شعبه به صورت زنجیره ای و نامحدود است. در این پنل کلیه امکانات عمومی ارسال و دریافت پیام کوتاه موجود در پلتفرم پیش بینی شده است. بخشی از امکانات اختصاصی این سرویس به شرح زیر است:
- راه اندازی با آدرس دامنه، مشخصات و علائم تجاری سازمان مورد نظر به صورت کاملا اختصاصی
- امکان تعریف نوع کاربری و ساخت آن در دو دسته سرپرستی و شعبه به صورت زیر مجموعه
- تعریف حد اعتبار و تنظیم تعرفه ارسال پیام و همچنین ایجاد حدود دسترسی به امکانات پنل
- نظارت بر ارسال و دریافت پیام کوتاه شعب بدون نیاز به ورود به پنل آن ها
- تایید قبل از ارسال توسط دفتر مرکزی، جهت جلوگیری از ارسال پیام های بدون مجوز ارسال
- دریافت گزارش های متنوع از فعالیت مالی و وضعیت ارسال کل پنل به تفکیک هر شعبه یا سرپرست
- تعریف شماره پیام کوتاه اختصاصی برای هر شعبه یا ایجاد شماره عمومی برای کسب و کار و تعریف حدود دسترسی
ورود اطلاعات شماره های دریافت کنندگان پیام کوتاه با حجم بالا یا ساخت سفارشات حجیم، همیشه یکی از دغدغه های رایج سرویس گیرندگان پیام کوتاه می باشد. بارگذاری یک فایل Excel یا TXT با حداقل 100 هزار شماره برای ساخت یک سفارش ارسال ساده حق طبیعی است که از طرف ارائه دهندگان سرویس پیام کوتاه از متقاضیان این سرویس دریغ شده است. ما با ایجاد یک سرور واسط و ساخت سفارش ارسال خارج از محیط اصلی پنل این آمار را تا بیست برابر افزایش داده ایم و در هر بار ساخت سفارش ارسال، امکان بارگذاری 2 میلیون شماره را برای کاربر فراهم می کند. ضمن اینکه امکان ساخت سفارشات زمان دار بدون هیچ محدودیتی در بازه زمانی چند ماهه تا سقف صد میلیون پیام نیز فراهم شده، تا بهره وری پلتفرم افزایش یابد.
دسترسی فروشگاه و زیر مجموعه های آن به یک دیتای ارسال انبوه شهری با کیفیت بسیار بالا، با بازخورد و اثربخشی زیاد به تفکیک اپراتور گیرنده، استان، شهرستان، شهر، کدپستی، نقشه، سن و جنسیت و قابلیت ایجاد محدودیت دسترسی برای سرپرستی و شعبه، فضای اطلاع رسانی، افتتاح شعب یا اعلام جشنواره ها را برای فروشگاه فراهم می کند.
از امکانات ویژه این بخش، امکان هم پوشانی دیتای باشگاه مشتریان فروشگاه با دیتای ارسال شهریست؛ که از ارسال تکراری به یک شماره جلوگیری می نماید. این امکان ضمن صرفه جویی در هزینه های شرکت، از ایجاد نارضایتی مخاطب پیام جلوگیری می کند.
به منظور جلوگیری از ایجاد درخواست اضافی، قابلیت جداسازی شماره های لیست سیاه و لیست سفید پیش از ارسال فراهم شده است. این مهم قبل از زمان ثبت سفارش رخ داده و از ثبت شماره های اضافی خارج از محدوده هدف ارسال کننده جلوگیری می نماید.
می توانید بدون نیاز به ورود به پنل کاربری با بهره گیری از وب سرویس ارسال انبوه شهری از این امکان در نرم افزار های غیر بومی و درون سازمانی خود نیز برای اتصال به این سرویس جذاب بهره مند گردید.
بنگاه های بزرگ با توجه به وسعت عملیات اجرایی و حجم بالای مشتریان معمولا برای نگهداری یا انتقال دیتای شماره مشتریان جهت ارسال پیام با مشکل مواجه می شوند. اینکه بخش زیادی از زمان ساخت ارسال صرف انتقال دیتای هدف ارسال می شود؛ یکی از دغدغه های عملیات در این نوع فعالیت است. از طرفی به واسطه شرایط خاص تجاری و مارکتینگ بنگاه های بزرگ بعضا مشاهده می شود که کارشناس ارسال کننده پیام به دلیل فوریت جشنواره نیاز به ارسال از منزل یا حتی گوشی همراه خود در ساعت غیر اداری دارد. در بعضی موارد وجود ایراد در شبکه یا اینترنت بنگاه های بزرگ فرایند انتقال دیتا را (بر روی پنل و ثبت سفارش) با اختلال مواجه کرده و شرایط را برای واحد مارکتینگ بحرانی کرده است.
امنیت دیتای مشتریان و مجاری دسترسی به آن، بسیار مهم و با ارزش بوده و یکی از ریسک های تجاری بنگاه های بزرگ این است که با جابجائی پرسنل و یا استعفا و اخراج آنان، اطلاعات در معرض انتشار قرار می گیرد؛ که این اتفاق در فضای رقابتی می تواند منجر به خسارت فراوان برای شرکت گردد.
بخشی از امکانات سرویس ارسال باشگاه مشتریان به شرح زیر است:
- قابلیت تعریف گروه یا دسته بندی های خاص متناسب با ترتیب بندی تجاری و مارکتینگ داخلی شرکت
- اضافه کردن اطلاعات شماره های مشتریان و ذخیره سازی آن ها در سرویس باشگاه مشتریان پنل
- کاربری آسان و سریع، بدون نیاز به اینترنت پرسرعت برای ثبت سفارشات، بدون در نظر گرفتن حجم تعداد گیرندگان
- عدم مشاهده شماره گیرنده نهایی در زمان ثبت سفارش ارسال یا گزارش گیری، جهت جلوگیری از انتشار دیتا
- اعمال محدودیت دسترسی با توجه به سطوح شعب بر اساس منطقه و حتی یک فروشگاه خاص
- امکان تعریف API جهت به روز رسانی باشگاه مشتریان؛ به صورت خودکار و به منظور حذف یا اضافه نمودن شماره از دیتای موجود در باشگاه مشتریان پنل با قابلیت اتصال به نرم افزارهای صندوق فروشگاهی یا باشگاه مشتریان بومی فروشگاه زنجیره ای
- همسان سازی برای حذف شماره های تکراری در کل دیتا یا متناسب با هر ثبت سفارش ارسال
ایجاد حس اعتماد به سیستم های جامع پیام کوتاه جز با ارائه گزارش دقیق و مستند ارسال و تطابق آن با گزارشات مالی منسجم و دقیق ممکن نیست. بسیار حائز اهمیت است که یک سیستم ارسال پیام کوتاه قابل اعتماد، مجهز به ساختار و دسترسی های متنوع گزارش گیری به صورت بر خط و به روز باشد؛ تا فرصت هر نوع ایجاد مغایرت و عدم شفافیت در ارسال پیام را ایجاد ننماید. ذخیره سازی و نگهداری مداوم از این اطلاعات و امکان برداشت اطلاعات و خروجی گرفتن از این بخش باید هر چه ساده تر و در دسترس بی چون و چرای کاربر باشد. بهره گیری از این امکان شرایط همکاری سالم همراه با اعتماد متقابل را برای سرویس دهنده و گیرنده فراهم می آورد. در ادامه به بخش کوچکی از امکانات جذاب و انحصاری سرویس گزارش گیری بهرسان اشاره می کنیم: 
- گزارش پیام های ورودی و خروجی به تفکیک و امکان جستجوی پیشرفته
- مشاهده گزارش ارسال براساس تعداد مخاطب و تعداد پارت به همراه آمار هزینه کسر شده و هزینه بازگشتی به تفکیک هر شناسه و کل ارسال در بازه زمانی مشخص (یک سال بعد از زمان ارسال)
- مشاهده و دریافت گزارش دقیق از موجودی صف و پیام های در انتظار ارسال
- مدیریت سفارشات ارسال با قابلیت های مشاهده گزارش ارسال به ازای هر شناسه یا عنوان در یک نگاه، امکان به روزرسانی سریع گزارش، اماکن دریافت ریز گزارش به ازای هر شناسه، امکان دریافت گزارش مالی و تفکیکی اپراتوری به ازای هر شناسه یا تجمیع شناسه های ارسال در بازه زمانی مشخص بدون نیاز به ورود به بخش آرشیو برای برداشت اطلاعات قدیمی، امکان حذف سفارش ارسال قبل از رسیدن زمان ارسال، امکان متوقف کردن سفارش ارسال در حین ارسال، ثبت ارسال مجدد به شناسه یا عنوان مشخص از سفارش ارسال یا حتی اقدام به ارسال مجدد به یک وضعیت خاص از یک شناسه ارسال مشخص با قابلیت تغییر متن و زمان بندی ارسال در آینده بدون محدودیت در تعداد ثبت سفارش ارسال
- صدور گزارش دقیق صورتحساب شامل اطلاعات تجمیعی مالی و آمار ارسال و رضایت سنجی مشتری در بازه زمانی قابل انتخاب براساس شماره یا شماره های فرستنده پیام کوتاه
- برداشت گزارش ارسال از بخش گزارش وضعیت روزانه به تفکیک شماره فرستنده، اپراتور گیرنده، کدینگ زبان پیام، تعداد مخاطب، تعداد پارت و وضعیت پیام با امکان جستجو و خروجی اکسل از نتیجه جستجو در بازه زمانی نا محدود بعد از زمان ارسال
- مشاهده نمودار سالیانه ارسال بر اساس سال و ماه و روز به ازای پیام های ارسال شده
- مشاهده ریز گزارشات، مدیریت ارسال وگزارش ارسال روزانه مشتریان به ازای هر شعبه یا سرپرستی با قابلیت جستجو و استخراج به فایل اکسل
- بهره مندی از یک سیستم Firewall قدرتمند با پشتیبانی از پروتکل https امکان هر نوع هک یا سرقت اطلاعات را در این سیستم بسیار سخت نموده و ساختار کدگذاری رمز عبور با رمزگذاری پیچیده کلمه عبور را صرفا در انحصار مالک سرویس قرار می دهد.

- جداسازی مسیر اتصال وب سرویس از پنل کاربری و پشتیبانی از ساختار رمزنگاری شناور API Key فضا را برای رصد و سرقت اطلاعات کلمه عبور پیچیده و دست نیافتنی نموده است.
- محدود سازی تعداد ایجاد درخواست از طریق وب سرویس، به ازای هر ترمینال ارتباطی ، محدود به یک ساعت خاص، امکان کنترل ارسال و خسارت نفوذ را حتی در صورت به سرقت رفتن API Key در کنترل مالک سرویس قرار داده و به شدت کاهش می دهد.
- امکان ورود امن با دریافت کد رمز یک بار مصرف OTP
- ایجاد زیرساخت هشدار از طریق ارسال پیام کوتاه به مالک حساب کاربری، شرایط اطلاع ایشان را از ورود به پنل، کسر موجودی اعتبار ارسال یا عملیات منجر به ثبت یا پیگیری تیکت فراهم می آورد.
- امکان محدود سازی عملیات های منتهی به ارسال پیام در حالت ورود غیر امن (از طریق نام کاربری و کلمه عبور).
می توان اطمینان حاصل نمود بهره مندی از تجربه و تخصص مجموعه بهرسان در حوزه امنیت سیستم شرایط را برای کاهش ریسک و افزایش اطمینان از دریافت یک سرویس امن برای کاربر را فراهم آورده است.
چنانچه بخواهید از سطوح مختلف تضمین خدمت استفاده نمائید؛ کافیست براساس نوع مصرف خود، تایپ و دسته بندی سطح خدمات را قبل از ارسال از طریق پنل یا وب سرویس تعیین نمائید. آگاه باشید که افزایش سطح خدمات مستقیما بر تعرفه سرویس شما موثر می باشد؛ در عین حال انتخاب سطح خدمات با سطح بالاتر تضمین لازم برای کسب شروط سطح توافق شده را دارا بوده و چنانچه از سطح یاد شده تخطی صورت پذیرد؛ معادل تضمین یاد شده به صورت خودکار خسارت در حساب کاربری شما اعمال می گردد.
به عنوان مثال شما برای یک ارسال خاص از طریق پنل یا حتی وب سرویس سطح خدمات 1 را انتخاب می نمائید. در این حالت سرعت ارسال پیام به مقصد بین 4 الی 7 ثانیه تضمین شده است و معادل 100 درصد تعرفه پایه به تعرفه ارسال شما اضافه می گردد. چنانچه زمان ارسال هر پیام بیش از 7 ثانیه طول بکشد؛ حتی با وجود ارسال پیام، معادل کل هزینه کسر شده پیام به حساب کاربری شما عودت داده می شود.
این موضوع می تواند در پیام هایی که اولویت زمانی در 24 ساعت نداشته و مصرف آن مربوط به روزهای آتی است مانند اعلام زمان حراجی و از این دست موارد می تواند با انتخاب سطح خدمات 5، از 10 درصد کاهش تعرفه از مبنای تعرفه پایه نیز بهره مند گردد.
این امکان جذاب به کاربر اجازه می دهد تا با مدیریت این بخش متناسب با نیاز خود به ازای هر ارسال یا بسته ارسال توافقنامه سطح خدمات اختصاصی خود را ساخته و از مزایای آن بهره مند گردد.
یکی از مسایل حائز اهمیت در ارائه SLA (توافقنامه سطح خدمات) درصد بالای فعال بودن مسیر اپراتور سرویس دهنده و امکان ارسال ترافیک بالا در فوریت زمانی مد نظر بنگاه های بزرگ با توجه به اولویت های ترافیکی اپراتور فرستنده است. تجربه نشان داده است که هیچ اپراتور سرویس دهنده ای امکان ارایه SLA بالای 90 درصد نداشته و در بهترین حالت کیفیت سرویس به دلیل همزمانی ارسال چند مشتری دچار مشکل شده و مجبور به اعمال محدودیت زمانی ارسال می گردد. برای رفع این ریسک، سرویس مدیریت ترافیک چند مسیری بهرسان مجهز به سه مسیر اپراتوری به شرح زیر است:

الف) شرکت آتیه داده پرداز، با سرشماره 2000 که با توجه به تجربه چندین ساله بهرسان یکی از با کیفیت ترین مسیر های اپراتوریست؛ که به صورت مستقیم به شبکه SMSC اپراتوری همراه اول، ایرانسل و رایتل متصل است. بهره گیری از سرویس proxy server با پشتیبانی از مدل ارتباطی SMPP و همچنین زیرساخت قدرتمند و سابقه درخشان در ارایه سرویس به شبکه بانکی این مسیر را به عنوان سرویس قابل اطمینان در بین 7 رقیب دیگر خود قرار داده است.
ب) شرکت کیش سل پارس، با نام تجاری سامانتل با سرشماره 9999 که به عنوان اولین و قدرتمند ترین اپراتور مجازی MVNO موجود در بازار کشور با زیر ساخت مستقل و قدرتمند بدون نیاز به اتصال به SMSC اپراتورهای اصلی و با بهره گیری از مدل ارتباطی SS7 دارای SMSC اختصاصی و مستقل بوده و پایگاهی مناسب و قابل اعتماد برای ارسال پیام کوتاه به موازات شبکه اصلی اپراتور می باشد.
قطعا 3 رقیب دیگر این برند محبوب شانس چندانی در رقابت با سامانتل در بازار حساس بنگاه های بزرگ نخواهند داشت.
ج) شرکت انتقال داده های آسیاتک، با سر شماره 9000 به عنوان قوی ترین شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن ثابت (به اصطلاح FCP) دیگر بازیگر عملیاتی بازار است که SMSC مستقل خود را فارغ از مسیر اپراتوری داشته است و در مقابل 6 رقیب دیگر خود با فاصله معناداری به ارائه سرویس می پردازد و علی رغم عمر کوتاه فعالیت در این عرصه، دارای آمار مطلوب و قابل اتکائی از هماهنگ سازی با سرویس های با کیفیت و قابل اعتماد داشته و می تواند به عنوان بازیگر سوم این سرویس مطرح شود.
پس از معرفی سه مسیر پیشنهادی به بررسی امکانات این سرویس جذاب می پردازیم. فارغ از مسیر مورد علاقه بنگاه های بزرگ به عنوان مسیر اصلی، امکان پشتیبانی از دو مسیر دیگر در این سیستم با معماری مشخص و قابل رصد فراهم آمده است. از امکانات ویژه این سرویس می توان به تغییر مسیر ارسال حتی در زمان ارسال یک بسته نام برد؛ بدین گونه که در صورت احراز عدم توان از مسیر ارسال اصلی در زمان مورد نظر فروشگاه، با تغییر هدر سفارش ارسال، به راحتی و بدون نیاز به حذف یا ثبت ارسال با شماره جدید، ادامه سفارش ارسال یا صف موجود ارسال با مسیر جدید به درخواست فروشگاه زنجیره ای جایگزین می شود.
این امکان ضریب اطمینان و SLA سرویس را تا 100 درصد افزایش می دهد؛ که در شبکه ارتباطی موجود فعلی ایران تجربه این سطح از اطمینان به راحتی امکان پذیر نیست.
یکی از مسائل حائز اهمیت در ارائه سرویس با کیفیت ایجاد مفاهیم محتوای ارسال پیام کوتاه و دسته بندی اولویت صف است. برای انجام این مهم ابتدا می بایست دسته بندی های اصلی مفهوم پیام کوتاه را شناخت. از نظر سیستم پیشرفته مدیریت صف بهرسان محتوای پیام کوتاه به پنج دسته اصلی براساس اولویت ارسال تقسیم می گردد:
- پیام های یک بار رمز (OTP): این نوع پیام به درخواست کاربر از منبع یک پلتفرم پردازش و ارسال شده و انجام مراحل بعدی در آن پلتفرم منوط به دریافت سریع و بدون وقفه پیام است؛ مانند رمز ورود بانکی یا رمز کارت به کارت
- پیام های تراکنشی: این نوع پیام با توجه به یک عملیات پردازش می شود؛ که عامل آن کاربر گیرنده پیام است، اما انجام عملیات منوط به دریافت پیام نیست؛ مانند تراکنش بانکی از دستگاه POS، صدور فاکتور یا صورتحساب حاصل از خرید کالا یا خدمات
- پیام های تعهدی: این نوع پیام مربوط به اطلاع رسانی هایی است که تعهد کاربر را در پاسخگویی در بر دارد، مانند پیام های کوتاه جشنواره ای، ثنا، وصول مطالبات بانکی و قبوض خدماتی
- پیام های باشگاه مشتریان: این نوع پیام ها ماهیت اطلاع رسانی دارند؛ بدین صورت که طی یک فرایند گیرنده پیام عضویت خود را در باشگاه مشتریان فرستنده اعلام نموده است.
- پیام های تبلیغاتی: این نوع پیام ها به صورت ناخواسته به دست گیرنده رسیده و هیچ ارتباطی بین فرستنده و گیرنده پبام وجود ندارد.
اولویت های صف بر اساس تعاریف بالا نسبت به تخلیه موجودی اقدام می کند. در مرحله بعدی سهم هر کاربر به صورت مستقل بر تخلیه صف موثر خواهد بود. امکان ویژه و منحصر به فرد این سرویس با راه اندازی یک سرور مستقل برای برداشت یکبارۀ حجم بالای ارسال یک کاربر خاص و انتقال آن به سرور Q-line امکان تخلیه ترافیک بیش از 5 میلیون عدد را در کمتر از 1 ساعت به اپراتور مقصد فراهم می نماید. بدین ترتیب فشار ترافیک انبوه موصوف، به باقی مفاهیم صف در سطح کاربری و دسته بندی های محتوائی پیام کوتاه آسیبی نمی رساند.
اینکه پیام ارسالی با درصد موفقیت بالایی ارسال شود و یا در زمان موثر و مفید مد نظر کسب و کار ارسال گردد؛ از مسائل بسیار تعیین کننده و حیاتی کیفیت سرویس پیام کوتاه محسوب می گردد. در ادامه به دو روش برای دستیابی به این مهم اشاره می کنیم:
- سیاست تلاش مجدد (Retry Policy):
در برخی از موارد استفاده از سرویس پیام کوتاه، نرخ ارسال موفق از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین اقدام به ارسال برای بار اول با دریافت وضعیت ناموفق، به دلایلی مانند خاموش بودن تلفن همراه مخاطب یا در دسترس نبودن مخاطب یا حتی ترافیک شبکه تلفن همراه، می تواند کسب و کار را با مشکلات جدی مواجه کند.
این قابلیت به این دلیل در سرویس پیش بینی شده، تا در بازه زمانی تعیین شده به دفعات مشخصی اقدام به تلاش مجدد با ساخت سفارش جدید ارسال صرفا برای همان شماره با وضعیت ناموفق نماید. این مجموعه تلاش ها بواسطه اینکه با هزینه مازاد همراه نمی باشد و در ساختار گزارشی بسته سفارش نهایی شده ارسال تغییری ایجاد نمی نمایند.
این مهم به دو شکل ارسال از طریق پنل کاربری و وب سرویس قابل تنظیم و پیاده سازیست.
- مدت اعتبار (Validity Period):
با توجه به تنوع کاربرد پیام کوتاه، در برخی موارد اگر از زمان مورد انتظار متقاضی، مدت زمان بیشتری برای ارسال پیام صرف گردد، کارایی پیام کوتاه ارسالی از بین رفته و ارسال آن دیگر برای کسب و کار سودی نخواهد داشت. با توجه به صف ارسال SMSC در تمامی سرویس های استاندارد بین المللی پیام کوتاه، محدودیت هایی برای تخلیه صف وجود دارد؛ در نظر نگرفتن زمان مورد انتظار ایشان برای ارسال پیام، تاثیر مخربی در کیفیت ارسال پیام دارد. در حالتی دیگر از این امکان، در صورتیکه تلفن همراه مخاطب پیام در دسترس شبکه تلفن همراه نبوده یا تلفن همراه خاموش باشد، در ساختار SMSC این امکان فراهم است تا منتظر بازگشت مخاطب به شبکه بماند. در زمان بازگشت مخاطب به شبکه موبایل گروه های HLR/HSS با ایجاد خبر بازگشت مخاطب به شبکه موبایل، امکان ارسال پیام را برای SMSC فراهم می نمایند. در این زمان SMSC با بررسی زمان مدت اعتبار پیام کوتاه که پیشتر توسط فرستنده تعیین شده بود؛ نسبت به ارسال یا عدم ارسال پیام اقدام می نماید. برای جلوگیری از اختلال در ارسال سفارش با تکیه بر این امکان می توانید زمان مورد انتظار خود را برای ارسال پیام مشخص نمائید. این امکان می تواند در این پلتفرم از سه مسیر قابل تنظیم باشد.
جهت جلوگیری از تحمیل هزینه مازاد ارسال از مسیر اپراتورهایی که هزینه ارسال را در زمان تعریف ارسال و نه بر اساس آمار رسیده به گوشی مخاطب محاسبه می کنند، ساز و کاری در این بخش طراحی شده است؛ که از تعریف و ثبت شماره های گیرنده نا معتبر جلوگیری می کند. این ساختار در مرحله اول از الگوی سازگار با ساختار اپراتوری موجود در ایران پیروی می کند؛ اما این مساله به تنهایی اطمینان صد در صدی را در عملیات نهایی به وجود نمی آورد؛ چرا که بعضاً شماره گیرنده در مسیر های اپراتوری مختلف دارای اصالت الگویی بوده، ولی به دلایل مختلف از جمله خاموش یا غیر فعال بودن گوشی تلفن همراه امکان دریافت نهایی پیام وجود ندارد. از این رو، فرایندی طراحی شده که می تواند با تعریف دستورالعملی مشخص به تفکیک اپراتور گیرنده پیام، دفعات دریافت وضعیت ناموفق، نوع وضعیت دریافتی شماره نا معتبر را شناسایی کرده و از جریان ساخت مجدد پیام جلوگیری کند. این دستورالعملی را می توان به صورتی طراحی کرد که مثلا پس از 10 بار رد شدن (Reject) شماره غیر معتبر، مجدد آن را در روال ارسال آزادسازی نموده و در صورت دریافت وضعیت (Status) موفق از red list خارج گردد.
این سرویس به صورت هوشمند و اتوماتیک اقدام به حذف شماره های غیر معتبر کرده و در عین حال می تواند گزارش عملیاتی را ارائه دهد؛ که شرکت به تعداد شماره های شناسایی شده و اثر مالی مثبت ایجاد شده در فرایند ارسال برای شرکت اشراف کامل داشته باشد.
کلیه فرایند ها و دستورالعمل های کشف، مسدود و آزاد سازی شماره گیرنده در مسیرهای اپراتوری مختلف قابل تنظیم و تغییر بوده و از این جهت می تواند در پروژه ها و موقعیت های مختلف به صورت کاملا متفاوت و بر اساس استراتژی و خواست شرکت عمل نماید.

بهره گیری از رابط های نرم افزاری (API) با کیفیت و سریع، با ساختار ساده و قابل فهم در طراحی و تولید نرم افزارها و سرویس ها تاثیر به سزایی بر کیفیت عملکرد آن ها دارد. بخش مهم و غیر قابل انکار پلتفرم پیام کوتاه امکان اتصال این سیستم با رابط نرم افزاری قدرتمند آن است؛ چرا که فرصت اتصال دو طرفه با نرم افزارهای دیگر از طریق انواع پروتکل های استاندارد و متداول، فرصت بلوغ و توسعه این سرویس را فراهم می نماید. تنوع روش های اتصال و راهنمای متعدد و پشتیبانی از افزونه های رایج بازار امکان اتصال به این سیستم را به صورت آسان و سریع پیش روی توسعه دهندگان و طراحان نرم افزار قرار می دهد. در ادامه به روش های مختلف اتصال به صورت مختصر اشاره می نماییم:
- اتصال جهت ارسال پیام کوتاه، پشتیبانی از پروتکل های RESTful، SOAP، SMPP، سرویس حذف و اضافه دیتا به CRM BULK، سرویس اتصالی CITY BULK و سرویس وضعیت گیری از Archive
- امکان ارسال با فرمت Multi-send به منظور پوشش نیاز ارسال متن اختصاصی به ازای هر گیرنده
- قابلیت ایجاد بسته پیام حاوی 250 گیرنده به ازای هر بار تماس با وب سروس
- قابلیت محدود سازی ساخت پیام از طریق وب سرویس به ازای هر ساعت و تعداد پیام
- شناسایی و محدود سازی محتوای غیر متعارف یا غیر قانونی از طریق وب سرویس حساس به کلیدواژه های تعریف شده
- اتصال از طریق افزونه های عرف بازار نظیر WordPress، Joomla،WooCommerce و غیره …
- پشتیبانی از سرویس Web Hook جهت تامین نیاز کاربر در دریافت اطلاعات مربوط به پیام های ورودی یا وضعیت پیام های ارسال شده
- امکان ارائه نمونه کدهای ارسال و دریافت پیامک از طریق انواع وب سرویس ها بر اساس نرم افزار Postman
- بهره گیری از مدل رمز پوششی و اتصال از طریق API key
- قابلیت محدود سازی به یک یا چند IP برای اتصال به وب سرویس برای حفظ امنیت بیشتر
- عدم وابستگی به آدرس و اطلاعات ورود به حساب کاربری پنل با قابلیت اتصال نهایی به سامانه گزارشات و سیستم مالی و حسابداری پنل اصلی

با توجه به پایش اطلاعات و تجربیات متعدد تماس با گیرندگان پیام در بیش از یک دهه اخیر، بهرسان به بانک اطلاعاتی قابل اعتماد و دقیقی از رفتار مخاطبان نهایی و گیرندگان پیام مجهز است؛ که می توان از آن به عنوان یک ابزار مقایسه ای بسیار مطلوب و دقیق نام برد. این امکان ایجاد شده تا اطلاعات بانک مشتریان بنگاه های بزرگ در معرض مقایسه با دیتای موجود قرار گیرد و امکان ثبت اطلاعات دقیق تر ایجاد شود. این سرویس می تواند تا حد زیادی به دقیق شدن بازار هدف و برنامه های بازاریابی فروشگاه کمک نموده و از هدر رفتن هزینه اجرایی تبلیغات و اطلاع رسانی بکاهد.
از این سرویس می توان با دسته بندی های بیشتر و انتخابی در بخش CRM Bulk بهره برد و دسترسی های دقیق تری را نیز در ارسال پیام برای فروشگاه فراهم آورد. این سرویس دارای انعطاف کافی بوده و می تواند بنابر خواست متقاضی طراحی و در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا اختصاصی پیاده سازی گردد.
یک سامانه BI حرفه ای مجهز به داشبورد اختصاصی شامل اطلاعات دقیق وضعیت ارسال، اطلاعات دقیق مالی شامل کسر یا اضافه شدن اعتبار، بازگشت اعتبار و ساز و کار مقایسه اطلاعات بدون محدودیت در ذخیره سازی، نمایش و مقایسه اطلاعات است.
می توان KPI اختصاصی و سفارشی سازی شده مشتری را نیز پیاده سازی و در دسترس ایشان قرار داد. امکان برداشت اطلاعات مازاد از سیستم های غیر بومی سرویس پیام کوتاه نیز در این سیستم پیش بینی شده است. همچنین می توان نتیجه تحلیل ها و خروجی عملکرد سیستم را نیز به صورت وب سرویس و API در اختیار کسب و کار گذاشت.
بهره گیری از یک سیستم قدرتمند حسابداری و صدور صورتحساب ریالی شامل یک کیف پول مرکزی امکان محاسبه هر عدد پیام کوتاه را در مسیرهای مختلف اپراتوری فراهم می آورد. این مهم شرایط صدور صورتحساب دقیق و بدون خطا را برای کاربر ایجاد کرده و با استفاده از آن می توان اطمینان حاصل نمود که هیچ نوع مغایرتی در کسر اعتبار یا بازگشت اعتبار پیام های ناموفق وجود نداشته و تناسب آن با گزارشات وضعیت پیام کوتاه تضمین شده باشد. در ادامه به بخشی از امکانات این بخش از پلتفرم پیام کوتاه اشاره می کنیم:
- پشتیبانی از اکانت متمرکز ریالی
- کیف پول با قابلیت تعریف هزینه برای مسیرهای مختلف فرستنده یا گیرنده پیام کوتاه
- قابلیت اجرای مدل های پیش پرداخت و پس پرداخت
- یکپارچه سازی صورتحساب با امکان اتصال به نرم افزارهای مالی و حسابرسی
- بازگشت هزینه آنلاین پیام های نرسیده به گوشی مخاطب؛ دقیقا در لحظه تغییر وضعیت ارسال به ناموفق
- سیستم محاسباتی دقیق با قابلیت تعریف هزینه مازاد تعاریف حکومتی و غیر حکومتی
- تعریف سیستم درآمدی به جهت توزیع منافع سازمانی در شاخه های مختلف سیستم شعب یا سرپرستی
- امکان انتقال یا کسر از اعتبار، کیف پول زیرمجموعه در تمامی سطوح سرپرستی و شعب
- گزارش گیری مالی به ازای تراکنش های ورودی یا خروجی، انتقال اعتبار، ریز مصارف و محاسبات درآمدی به همراه صدور صورتحساب و صورت وضعیت دقیق مالی
- قابلیت اتصال به درگاه بانکی متنوع و به درخواست مشتری
- اتصال کیف پول به نرم افزار یا کیف پول غیر بومی به جهت پوشش نیاز باشگاه مشتریان
حمایت از حقوق مصرف کننده و جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای مشتریان همواره یکی از اولویت های اصلی شرکت ها و موسسات فعال در حوزه فروش است. فارغ از نوع ارتباط فروشگاه با مشتری و چگونگی عضویت فرد در باشگاه مشتریان، بنگاه های بزرگ باید ساز و کاری فراهم آورند تا در صورت لزوم مشتری بتواند به راحتی از باشگاه مشتریان فروشگاه خارج شود. بر اساس قانون سازمان تنظیم مقررات رادیوئی، ارسال پیام بدون رضایت گیرنده نهایی غیرقانونی بوده و ممکن است جریمه های سنگینی برای فروشگاه داشته باشد. حتی در مواردی دیده شده که امتیاز فروشگاه نسبت به شماره فرستنده پیام نیز لغو شده و فروشگاه با مشکلات متعددی مواجه شده است.
از این رو سرویسی برای دسته بندی تعاریف محتوایی فروشگاه و همچنین ساده سازی خروج مشتریان از بانک اطلاعاتی باشگاه مشتریان فروشگاه پیش بینی شده است؛ که در ادامه به بخشی از امکانات این سرویس اشاره میشود:
- اتصال به سامانه 800 کلیه اپراتورهای همراه به منظور جلوگیری از ارسال شماره های فرستنده غیر خدماتی
- مجهز به سامانه بلک لیست خودکار (لغو11) به منظور مسدود سازی شماره گیرنده به ازای شماره فرستنده
- عضویت مجدد خودکار در باشگاه مشتریان فروشگاه، صرفا با ارسال عدد 12، پس از اقدام به مسدودی
- سیستم پایش متون حساس و اعتراضی به منظور مسدود سازی شماره مخاطب معترض، فارغ از کلید واژه لغو 11، بدون محدودیت در ثبت و تعریف کلمات حساس
- قابلیت ایجاد یا عدم ایجاد محدودیت بلک لیست خودکار بر اساس شماره فرستنده یا کاربری خاص؛ بدین صورت که اعمال محدودیت برای مصرف کننده ناراضی صرفا مربوط به محتوای اطلاع رسانی یا تبلیغاتی باشد و در صورتی که پیام یک بار رمز (OTP) یا تراکنشی ارسال شد؛ حتی در صورت بلک شدن شماره گیرنده، بدون محدودیت برای گیرنده پیام ارسال شود.
- امکان دریافت گزارش به تفکیک تاریخ، کلمه کلیدی شکایت، شماره فرستنده و شماره گیرنده
همچنین این سامانه به صورت دستی و غیر خودکار هم قادر به ارائه سرویس پیشگیرانه است؛ بدین صورت که میتوان فایل یا گروه خاصی از شماره ها را برای شماره فرستنده یا یک وعده ارسال خاص به صورت کامل black list نمود و این تنظیمات و اعمال محدودیت ها صرفا منحصر به همان شرایط است که ناظر یا مجری ارسال پیام کوتاه برای همان برهه زمانی در نظر گرفته است.
با تکیه بر تجربه همکاری با مجموعه های موفق و بنام بنگاه های بزرگ در کشور دریافتیم که صرف ارائه سرویس مطلوب و بدون نقص نمی تواند رضایت نهایی مشتریان را در بر داشته باشد. ما معتقدیم در لحظه به لحظه بهره وری سرویس می بایست همراه و پاسخگوی ابهامات و مشکلاتی احتمالی ایشان بود.
جدا از خدمات پشتیبانی 7 روز هفته و 24 ساعت از شبانه روز، با توجه به حساسیت و حجم عملیات مربوط به مجموعه های بنگاه های بزرگ اقدام به تعیین پشتیبان اختصاصی در طرف قرارداد نموده ایم؛ تا در هر شرایطی با همراهی و کمک رسانی در اجرای بی نقص پروژه پیشنهادی همراه و یاور شما باشد.

